Nasıl Bir Müdahale Bakış Açısı İzliyoruz?
Otizm Vakfı olarak tek bir müdahale yaklaşımı izlemek yerine birden fazla müdahale yaklaşımına dayalı öğretim yöntemlerini, çocuklarımızın öğrenme özellikleri, otizmden etkilenme düzeyleri ve gereksinimlerine göre seçerek oluşturduğumuz bireysel müdahale programı kapsamında uyguluyoruz! Müdahale yaklaşımı seçimimizde temel ve öncelikli kriterimiz bir uygulamanın bilimsel dayanaklı olup olmadığıdır. Seçilen tüm yaklaşımlar, son olarak Amerika Birleşik Devletleri Otizm Standartları Projesi kapsamında sunulan Kanıta Dayalı Uygulamalar listesinde yerleşik veya gelişmekte olan uygulamalar arasında bulunmaktadır.
Hangi Güncel Müdahale Yaklaşımlarını Uyguluyoruz?
Vakfımızda uygulanan müdahale yaklaşımlarından biri elbette köklü bir geçmişe sahip olan geleneksel Erken Dönem Yoğun Davranışsal Yaklaşıma dayalı yöntemlerdir. Bu yaklaşım, erken çocukluk özel eğitimi uygulamaları kapsamında, taklit becerilerini öğretmek için geleneksel olarak uygulamalı davranış analizi ilkelerini temel almaktadır ve geleneksel müdahale yaklaşımları olarak da adlandırılmaktadır. 1960’lardan günümüze kadar uzanan bir süreçte, bu yaklaşıma dayalı yöntemlerin, çocuklarımıza beceri veya davranış kazandırmada etkili olduğu konusunda araştırmacılar arasında görüşbirliği vardır. Bu yaklaşımlardan biri örneğin Ayrık Denemelerle Öğretimdir.
Vakfımızda uygulanan diğer bir müdahale yaklaşımı ise Doğal, Davranışsal, Gelişimsel Müdahale Yaklaşımıdır. Son 10 yılda ivme kazanmış olan bu yaklaşım, erken dönemde sosyal iletişim müdahalesinde, doğal, davranışsal ve gelişimsel müdahale yöntem/teknik veya stratejilerin birlikte uygulanmasını öneren müdahale yaklaşımıdır. Bu yaklaşımın üç unsuru
a) doğal öğrenme hedefleri,
b) doğal öğrenme bağlamları ve
c) doğal gelişimsel ve ilerletici stratejilerdir. Bu yaklaşıma dayalı odaklı müdahale yöntemleri bulunmaktadır. Bu odaklı müdahaleler arasında,
gibi müdahale paketleri veya yöntemleri bulunmaktadır. Örneğin, Karşılıklı Taklit Eğitimi, taklit becerisi odaklı bir müdahale paketidir. Bu yöntemlerin, çocuklarımızın sosyal iletişim becerilerinin güçlendirilmesinde etkili olduğunu gösteren ciddi sayıda araştırma bulunmaktadır.
Müdahale yaklaşımlarına dayalı öğretim yöntemlerini daha etkili ve verimli kullanmak adına farklı üniversitelerin özel eğitim bölümlerinde çalışan öğretim üyeleri ile işbirliği içerisinde öğretim eğitimlerimizi sürdürüyoruz. Bu sayede güncel ve dinamik olarak uygulamalarımızı sürdürüyoruz.Uygulanan yaklaşımlar 0-7 yaş aralığı içindir.5 yarım gün (hafta da 15 seans), 3 yarım gün (hafta da 9 seans) ve 2 yarım gün (hafta da 6 seans) ile 5 tam gün, 3 tam gün ve 2 tam gün bireysel eğitim seansları uygulanmaktadır.Uygulamalarımız hakkında daha detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişim kurmakta tereddüt etmeyin! Değerlendirme ve randevu için 0312 460 17 98 numaralı telefonu arayabilirsiniz.