MESLEKİ FAALİYETLER
Otistik bireylerin, normal insanlardan ayrı bir bakım ve eğitime ihtiyaç duyması nedeniyle topluma kazandırılmalarını sağlayacak faaliyetlere katılımlarına destek olmak yoluyla, bölgenin sosyal anlamda gelişimine büyük katkı sağlamaktadır.
Diğer çocuklarla ilişki kurmakta zorluk, rutin yaşama bağlılık, tehlikeye karşı duyarsızlık, sürekli aynı oyunları oynamak, objeleri kendi etrafında çevirmek gibi davranışlar sergileyen otizmli bireyler, beyin gelişimini engelleyen bir rahatsızlığa sahiptirler.
Otizm Vakfı, hizmete girdiği günden itibaren bu tür otistik bireylere tam ve yarım zamanlı olarak uzman eğitmenler aracılığıyla eğitim verilmektedir. Spor Eğitim Merkezi, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ve Mesleki Eğitim kurslarıyla otistik çocukların eğitim aldığı merkezde, şehir dışından gelen çocuklara da haftanın belirli günlerinde eğitim imkanı tanınmaktadır.
Günümüzde bu tür özel eğitim gerektiren bireylere bir iş ve meslek kazandırmak, onları ekonomik açıdan bağımsız hale getirmek Otizm Vakfının önemli amaçlarından biridir.
YAPILAN ÇALIŞMALARIN ETKİLERİ
Otistik Bireyler Açısından;
Ana babalar Açısından
Normal gelişim gösteren bireyler ve Toplum Açısından
SONUÇ
Otistik bireylerin özellikleri gereği, mevcut eğitim-öğretim ortamlarından yararlanmaları mümkün olmamaktadır. Bu nedenle, öncelikle otistik çocukların bireysel özelliklerine yönelik eğitim-öğretim ortamları oluşturulması ve özelliklerine uygun programlar geliştirilmesi gerekmektedir. Bu amaçla kurulan Otizm Vakfı, Ankara bölgesinde yaşayan ve otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik erken müdahale çalışmaları yürütmeye, davranış sorunlarıyla başa çıkmaya ve onları yaşamın diğer aşamalarına hazırlamaya yönelik nitelikli eğitim almalarına yardımcı olmaya çalışmaktadır.
Bu bireylerin sosyal hayata uyum sağlamak amacıyla gerek yaşadığı andaki, gerekse gelecekteki yaşantılarını sürdürmede farklı beceriler kazanmaları büyük önem taşımaktadır. Bağımsız yaşam becerileri kapsamında yer alan “meslek öncesi ve meslek becerilerinin kazandırılması, bağımsız ve üretken bireyler olarak yaşama tam katılımları açısından çok önemlidir. Bu çalışmalar sonunda geliştirmiş olacakları bu beceriler;
SANATSAL FAALİYETLER
Müzik dinlemek bireylerde duygu ve kavram gelişimine yardımcı olmaktadır. Gözlerini ses dolu bir evrene açan çocuklar doğuştan müziğe duyarlıdırlar. Çevrelerinde duydukları seslere ve ritimlere; önce bedenleriyle, daha sonra ses ile tepki gösterirler. Çocuklar kendilerini; özgür, güvenli ve anlayışlı bir ortamda müzikle, şarkıyla, dansla ifade edebilirler.